Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Cilinderkop "flowen"?

Ex clublid
    Ingeschreven
    10 Sep 2001

Cilinderkop "flowen"?

Kan iemand mij vertellen wat het flowen van een cilinderkop inhoud? en wat de voordelen daarvan zijn?

Paul

Ex clublid
    Ingeschreven
    31 Aug 2001
    schijnt voor een aw11 maar 3 a 4 pk
    op te leveren.

Moderator Quadcamsix's Avatar
    Ingeschreven
    20 Oct 2001

flowen......

Met betrekking tot "flowen"
    Het enigste voordeel van flowen is dat de motor "mooier" (regelmatiger) loopt bij verschillende toerentallen omdat de in- en uitlaatkanalen in de kop gepolijst zijn..... een geringe vermogenswinst is ddardoor niet uit te sluiten , maar in combinatie met "snelle" nokkenassen en gewijzigde ecu of zelfs een turbo of compressor zijn het juist deze kleine beetjes die helpen. Ik weet niet wat mannen als bij Moritz en Atec rekenen voor het flowen van de kop en of de baten nou werkelijk de kosten evenaren , je moet perslot van rekening toch "even de motor "onthoofden", kijk moet de kop er af voor een reparatie ofzo dan is het meer het overwegen waard...... zo alleen flowen heeft weinig tot geen effect, je moet meer "snode" plannen hebben met je "machinekamer"
    Ikzelf ( ik heb een 5sfe motor, 136 pk) overweeg om de kop te laten flowen in combinatie met een setje speciale nokkenassen en een compressor, maar dat ligt in de verre toekomst omdat het best prijzig is en er nog meer moet gebeuren aan die auto die een grotere prioriteit hebben........

john/tettjetwo
    "technology is the substitute 4 cubic inches" ...BUT what if they have both?...3.4 supercharged MONSTER
    Lid technische commissie mr2.nl
    member of mr2club.nl
    member of mr2club.be
    member of tacn.nl
    member of tccn.nl
    john @ mr2.nl
    techniek @ mr2.nl

Forum Rechten